fredag 18. mars 2011

5. Kategorier: Beste bilde



Jeg må få begynne med å si at det var både spennende, interessant og lærerikt å jobbe med denne oppgaven. Og når jeg blar gjennom bildene min, synes jeg det er forferdelig vanskelig å velge ut ett enkelt bilde som liksom skal være det aller beste bildet ut av dem alle. Men hvis jeg absolutt må velge ett bilde å legge ut i dette innlegget, så velger jeg å legge ut dette:


Mest fordi jeg merker at jeg har lagt en litt spesiell elsk på det. Jeg er blitt så glad i hele komposisjonen i bildet. De spennende, varme fargene i forhold til det ellers så kalde, kjedelige metallet som vi er vant til å se. Jeg liker å få et bedre inntrykk av metall, et materiale som jeg i hovedsak ikke liker så godt. Men på dette bildet har det fått et varmt, hyggelig og stilrent uttrykk. Stangen som kommer mot oss nederst på bildet, gjør at bildet strekker seg ut mot oss og fanger oppmerksomheten vår. Samtidig ser det ut som om det er et eldre bilde med et eldre motiv. Og jeg liker at motivet ser dessuten også ut som en tredimensjonal figur siden stengene går ut til alle kanter og kan virke rotete og kaotisk. Men stengene rammes inn av de lengre stengene som demper akkurat det inntrykket. Jeg syne at det blir en fin balanse mellom rot og orden. Liker kontrasten mellom de rektangulære formene i bakgrunnen som brytes av de voldsomme buede linjene. Liker også den skarpe kontrasten mellom den svarte bakgrunnen og det lyse motivet. Det gjør at motivet kommer ekstra godt fram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar